Verimli Ders Çalışmayı Engelleyen Tuzaklar

Verimli Ders Çalışmayı Engelleyen Tuzaklar

Verimli ders çalışmayı engelleyen birçok tuzak bulunmaktadır. İşte bunlardan birkaçı.. 

13.12.2012 1875

Verimli Ders Çalışmayı Engelleyen Tuzaklar

1      Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek,

2      Müzik eşliğinde çalışmak,

3      Zorlanılan derslerin dışlanması,

4      Aşırı kaygı(güvensizlik),

5      Yatarak(uzanarak)çalışmak,

6      Çalışma anında hayallere dalmak,

7      Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak,

8      Çalışmayı tamamlamadan bırakmak,

9      Arkadaşlara "hayır!" diyememek,

10      Televizyona takılıp kalmak,

11      Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,

12      Düzenli tekrarlar yapmamak,

13     Plansız, programsız çalışmak,

14      Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak,

15      Zamanı denetleyememek,

16      Yanlışlardan ders almamak, noksanları gidermemek,

17      Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek,

18      Motivasyon noksanlığı, isteksizlik.

UNUTMAYINIZ Kİ...

1      Hiçbir zafere çiçekli yoldan gidilmez.

2      Başarının en kolay ve kısa yolu çalışmaktır!

3      Eğer bugün için bir şey yapmadım demek istemiyorsan, yarın için plan yap,uygula.

4      Önceden ne kadar çalışacağını belirlemezsen, çalışma sonunda çok az şey hatırlarsın!

5      Önemli olan çalışmak değil, zamanında ve yerinde çalışmaktır.

6      Bugünün dersini yarına bırakma, yarın artık bugündür.

7      Uyku saatinde iyi uyu, ders saatinde uyuma!

8      Başarıya ulaşmak için unutmayı unutmalısın.     

ÇALIŞMADAN  ÖNCE DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 15 KURAL

1.      Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.

2.      Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümdengelim, tümevarım gibi) sayısal dersler çalışırken yazarak çalışma metodu uygulanmalıdır.

3.      Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.

4.      Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapılmalıdır.

5.      Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.

6.      Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.

7.      Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi, gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.

8.      Çalışılan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir.

9.      Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir.

10.  İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.

11.  Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.

12.  Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.

13.  Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.

14.  Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.

15.  Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır. 

ÇALIŞMA  ESNASINDA   DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL

1.      Sınıfta dersler iyi dinlenmesi, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlamadığı yeri anında öğretmenine sormalıdır. 

2.      Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönetilen sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.

3.      Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.

4.      Derslerde devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.

5.      Sınavlarda soruların cevaplarına geçilmeden önce cevaplar zihinsel olarak tasarlanmalı, kâğıtlar verilmeden önce mutlaka kontrol edilmelidir.

ÇALIŞMADAN  SONRA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5  KURAL

1.      Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir.

2.      Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin unutulmayacağı hatırdan çıkarılmamalıdır.

3.      Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da  olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır.

4.      Zor anlaşılan konular için en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır.

5.      Çalıştığınız konuyu mutlaka daha sonra tekrar ederek, uzun süreli hafızaya geçmesini sağlayınız.

SİZLERİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK 10 ALTIN KURAL

1- Kesinlikle TV. karşısında çalışmayınız.

2- Her akşam o gün işlenen konuları mutlaka tekrar ediniz.

3- Yanlış çözdüğünüz soruyu  tekrar çözünüz.

4- Dersi derste dinleyin ve dersi çok iyi dinleyin.

5- Derse hazırlıklı gelmek verimi % 100 artırır.

6- Elinizden geldiği kadar ders çalışma odanızdan başka yerde çalışmayın.

7- Günde 3 saat plansız çalışacağınıza 1 saat çalışın ama planlı çalışın.

8- Başarı: ders başında geçen süreye değil, planlı çalışma ve etkili tekrara bağlıdır.

9-  Çalışma gücünüzü artırın;

ü      sağlığınızı korumalısınız.

ü      fiziksel ortamın uygunluğuna dikkat ediniz.

ü      sizi rahatsız eden problemi tespit edin.

10- İyi dinleyin, dinlemek içinde;

ü     Dikkatin konu üzerinde toplanması.

ü     Bedenen ve zihnen dinlemeye hazır olma.

ü     Duyguları kontrol altına almak.

ü     Ana fikirleri kafanızda tespit ediniz.

ü     Konuşma hızı ve zihinsel kulaklık.

Gibi kurallara uyulduğunda başarıyı yakalamak çok daha kolay olacaktır.

Bunları ...

ü      Tam anlaşılmamış konular.

ü      Bilinçsizce, rast gele öğrendiklerimiz.

ü      Aralıksız, uzun süre çalışma ile öğrenilenler.

ü      Tekrarlanmayan bilgiler.

ü      Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz.

ü      Düşünülmeden ezberlenenler.

ü      Olumsuz - mutsuzluk veren bilgiler.

ü      Soyut, ilişkilendirmenin zor olduğu bilgiler.

ü      Uykusuzken öğrendiklerimiz.

ü      İlgi ve bilgi alanımıza girmeyen bilgiler.

ü      Stresli bir durumda öğrenilenler.

ü      Çağrışım ilişkileri zayıf  bilgiler.

ü      Önemsiz olduğu düşünülen bilgiler.

ü      Pasif dinlenme ile öğrenilenler.

                                                             Çabuk Unuturuz...!

Bunları...

ü      Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler.

ü      Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler.

ü      Çalışıp ve ardından dinlenmeler.

ü      Çok tekrarlanan bilgiler.

ü      Mutlu, neşeliyken öğrenileler.

ü      İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler.

ü      Üzerinde düşünülerek öğrenilenler.

ü      Somut bağlantılar kurulabilecek, görsel bilgiler.

ü      Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler.

ü      İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler.

ü      Stressiz bir ortamda öğrenilenler.

ü      Öğrenilmiş bilgiler ile çok çağrışım yapan bilgiler.

ü      Önemli olduğu düşünülen bilgiler.

ü      Aktif dinleme ile öğrenilenler.

                                                                     Çabuk Hatırlarız...!